Filadelfia to kolejne miasto, które przekształca nieużytki kolejowe w oazę zieleni.
Rail Park w Filadelfii docelowo będzie miał prawie 5 km długości. To jest 2 razy więcej niż najbardziej znane tego typu założenie, czyli High Line w Nowym Jorku. Będzie także kilkakrotnie szerszy i co za tym idzie bardziej zróżnicowany. Pierwszy odcinek Rail Park został otwarty w czerwcu 2018 roku.

Poza mnóstwem zieleni (rodzimych gatunków drzew, krzewów i bylin) w oddanym fragmencie parku jest wiele miejsc, gdzie można przysiąść, odpocząć i popodziwiać miasto z góry.

Chyba najorginalniejszym elementem Rail Parku są gigantyczne huśtawki.

Rail Park nie będzie w całości przechodził nad ziemią, część linii znajduje się w podziemnym tunelu, inny kawałek przecina ulice. Tak więc jeszcze sporo roboty, mnóstwo pieniędzy do finału całości. Co istotne, wszystkie poprzedzające badania, konsultacje, fora wykazały, że renowacja starej linii będzie tańsza niż jej wyburzenie.

Krótki lot nad otwartym fragmentem Rail Parku w Filadelfii:
Zdjęcia: therailpark.org